17.7.06

Güzel insan


Vandaag fietste ik met broer, schoonzus en kids door het prachtige Veluwse dorp Epe. We stopten even bij een soort dorpshuis. Een pand met historische uitstraling. Ik stond in het avondzonnetje even te genieten van de oud-Veluwse aanblik toen er stemmen uit het openstaande raam kwamen 'gewaaid'. Een gepassioneerde groep mannen was iets aan het bespreken, maar wát zal voor mij altijd een raadsel blijven. Het was Turks, en dat versta ik niet.
Ik kreeg ineen een bijbehorend historisch gevoel, dat Mooie Mensen over de aarde zwermen, van welke stam ze ook afkomstig zijn. Zich elders vestigen, discussies hebben in dorpshuizen, bevlogen zijn over het heden en altijd een band hebben met het (hun) verleden.

ps: ik heb "güzel insan" het bij elkaar gescharreld via Google en er zou 'Mooi Mens" moeten staan. Als ik iet raars zeg, corrigeer me vooral ;)

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Grappig om te lezen dat je in het dorp bent geweest waar ik woon...ik volg al een tijdje stilletjes je site maar kon het nu niet nalaten om even een berichtje te plaatsen...ik vind de site super overigens...

Hartelijke groet,

GerJoMi

8:31 p.m.  
Blogger Annedien Hoen said...

Je zou ons met dat gefiets nog aan kunnen zien voor toeristen, maar mijn broer woont er (ook)- ik ben er vaak! Je boft maar dat je daar woont :-)
En dank voor de complimenten, die ik als één, bedoeld voor allen die hier bijdragen, beschouw.

12:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha...ja ik had jullie al lezende inderdaad min of meer aangezien voor toeristen...maar goed daar zat ik flink naast dus...ik bof inderdaad om hier te wonen...net zoals je broer...en jij want daarom kom jij hier ook geregeld...

Ik blijf zeker lezen hier want het doet me goed om te lezen van en over "mooie mensen" die er gelukkig nog steeds zijn op deze wereld...

groeten GerJoMi

8:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home