15.5.06

Plaid

Op de snelweg zie ik vaak weinig fraais maar gisteren werd ik getroffen door iets dat voorbij flitste:
Een bejaard echttpaar stond bij een praatpaal, bij een auto met de motorkap omhoog. Allebei hadden ze een plaid omgeslagen. Erg vertederend, zelfs al was het nog een graadje of 20; ze vonden het waarschijnlijk tóch een beetje frisjes. En ze waren waarschijnlijk van de generatie die standaard een plaid in hun auto heeft 'voor als ze autopech krijgen'. Dus ja, als je trouwe blik er dan mee ophoudt dan moet die plaid tevoorschijn getoverd worden natuurlijk!

Ik wilde hier ook nog aan toevoegen dat ik het zo Mooi vond dat een auto voor mij afremde en over de vluchtstrook in z'n achteruit naar het echtpaar reed om te vragen of ze zouden kunnen helpen. Toen realiseerde ik me dat ik niet kan weten wat de intentie van de bestuurder van die auto was. Op het moment zelf dacht ik er het beste van, natuurlijk. Ik probeer me voor te stellen dat ik dan óók zou zijn gestopt om te checken dat die andere automobilist wel kosjere bedoelingen had, en dat iemand die ons dan weer zou zien zou stoppen om te kijken wat er aan de hand is... soms moet je ergens maar gewoon het goede in zien, denk ik?