6.6.06

Thea

In de sportschool waar ik drie dagen in de week te vinden ben hangen foto's van Thea. Thea in Rambo-uitrusting met 'bloed' op haar armen. Thea in bodybuilderspose, spieren in de olie gezet. Ze loopt ook rond, maakt praatjes, geeft aanwijzingen en drukt af en toe zelf ook 'een paar kilo'tjes'. Inmiddels is ze niet meer de prijswinnende spierbundel van toen, maar het is nog altijd impressive!

Laatst had Thea handen die er uit zagen alsof ze het hele weekend had geklust, in de tuin ofzo. Ik vroeg er naar.
-"Ik heb het hele weekend staan frezen in de schuur."
-"Frezen, hoezo?"
-"Ik maak beelden in brons. Ik ben nu bezig met een vrouwenfiguur."
Thea pakte haar map met foto's van haar kunstwerken erbij. Ik was verbaasd over haar 'andere talenten' en zag prachtig werk voorbij komen; prachtig, mysterieus en sprookjesachtig. Zo af en toe maakte ze ook glas-in-lood.

Ik vond het een Mooie verrassing!