28.4.06

Haar

Gemiddeld 1 keer in de 6 weken zit mijn haar goed. Vandaag bijvoorbeeld. Mijn kapster regelt dat voor me met een jaloersmakend gemak. Ik ben geen held op dat gebied, gelukkig heb ik ook geen ambitie in die richting.

Ze ontvangt me steevast met 3 dikke zoenen, een brede glimlach en een goede kop thee. Vertelt dan enthousiast over haar dagelijkse belevenissen en vraagt oprecht geïnteresseerd hoe het met 'de zaak' gaat. Heel bevlogen en onbevangen stoeit ze onderwijl met schaar, kam, föhn en allerlei zalig ruikende haarverbeteraars. Ik word er blij van.

Een poos geleden trok ik een beetje wit weg omdat ik voor de zoveelste keer vergeten was te eten (druk druk druk). Ze heeft terstond de lekkerste boterham met pindakaas gesmeerd die ik ooit gegeten had. Er was geen discussie mogelijk. Eten moest ik. Angelique, je bent een mooi mens!